Activitats

Lectura diària

En tots els cursos de l’escola, de P-3 fins a 4t d’ESO, cada dia es destinen 20 minuts de lectura. Els d’Educació Infantil i els d’ESO els fan a primera hora del matí. A Educació primària es realitzen després del pati.

Al llarg d’aquesta estona, que és de relax, de silenci i de lectura per plaer, els alumnes poden llegir el que més els agradi amb el suport que vulguin, amb l’objectiu de gaudir de la lectura. Amb aquest impuls a la lectura diària dels alumnes hem afavorit el fet de  crear un hàbit lector, així com també  despertar el plaer que la lectura i la literatura poden generar. També hem aconseguit, entre d’altres coses i sense proposar-nos-ho, que els alumnes incorporin el tema dels llibres llegits en les seves converses habituals.

 

Apadrinament de lectura

Si una activitat ha tingut èxit en aquest projecte, per la càrrega emotiva que comporta, ha estat l’anomenada Apadrinament. Al ser una escola d’una línia, de P-3 a 4t ESO, ens ha permès un treball de relació, d’intercanvi i cooperació entre les tres etapes educatives de l’escola.

Quan els alumnes fan P-5 comencen a tenir uns padrins, cada nen/a amb un noi/a de 2n d’ESO. Tenen un carnet propi i cada quinze dies el padrí o la padrina va a buscar el seu fillol/a i a l’aula, a l’escala, al passadís o al pati, qualsevol lloc és bo perquè el gran ensenyi a llegir al petit, li expliqui contes,juguin amb les paraules i estrenyin uns llaços que no s’acaben – perquè la relació continua – fins que el gran marxa de l’escola a 4t d’ESO i l’afillat ja fa 2n d’EP.

En els alumnes d’ESO se’ls convida a fer un diari del padrí (en podeu veure les mostres en aquest mateix bloc). L’últim dia de curs el petit li entrega al padrí/a, el diploma de “Bon Padrí” juntament amb un escrit personal molt crític, on li agraeix tot el que ha fet per ell/a i a vegades també el renya perquè algun dia no l’escoltava gaire. Els cursos enllaçats en l’apadrinament  són:

 

P-3 5è i 6è
P-4 1r ESO
P-5 2n ESO
1r EP 3r ESO
2n EP 4t ESO
3r i 4t EP de P-3 a 2n EP

 

Visita d’autors

Des de fa uns anys, el autors dels llibres que llegim a l’aula ens visiten a l’escola i compartim amb ells l’experiència d’escriure un llibre. Els nostres alumnes queden encantats i, val a dir-ho els autors/es també.

S’estableix una relació tan bonica i interessant que sovint els hi demanen l’opinió pel proper llibre i llavors ens envien el resultat: un nou llibre amb les propostes i suggeriments dels/les nostres alumnes. S’intercanvien cartes, els hi fan cançons, obres teatres…

Aquestes relacions literàries lector/escriptor queden reflectides en una llibreta a on els autors ens hi dediquen unes paraules quan vénen a l’escola.

Lectura en veu alta

Una activitat que es desenvolupa durant la diada de St. Jordi. Ens reunim tota l’escola al pati interior i , aprofitant la complicitat dels grans amb els petits fem una lectura en veu alta de poemes en català. En recita un tros ara el gran, ara el petit. És una estona tendra, emotiva i normalment reivindicativa. És una estona que dediquem a donar valor i fem lluir la nostra llengua i la nostra cultura.

 

Certamen literari “La llanterna de Gràcia”

Si llegim molt, perquè no escriure també nosaltres? Des de que vam començar el Projecte de Lectura vam convocar un Certamen Literari anomenat “La Llanterna de Gràcia” on hi participen tots els alumnes de l’escola. Pels voltants de St. Jordi, en una gran festa al teatre de l’escola es distingeix als millors de cada categoria i es regala un clavell a cada un/a dels finalistes i un lot de llibres per la seva classe, perquè així gaudeixin tots de la lectura.

Les obres seleccionades surten publicades a la revista de l’escola “El Colom Missatger, Què dius!” a l’extra se Sant Jordi.

 

Visites a la biblioteca municipal Mn. Blancafort

Una activitat que va molt lligada amb l’apadrinament, ja que és en aquest espai/temps on alumnes visiten i desenvolupen l’activitat, proposada pels/les mestres conjuntament amb la bibliotecària, i es porta a terme a la biblioteca municipal Mn. Blancafort.

Anuncis

One comment

  1. Felicitats per fer possible que aquest projecte es vagi consolidant i ampliant amb noves activitats, any rere any.
    El vostre alumnat, els nostres fills i filles, n’estan molt agraïts, i nosaltres com a pares i mares també.
    Sou un excel·lent exemple per a altres escoles.
    Davant dels possibles dubtes que us puguin assaltar, no defalliu…feu una feina EXCEL·LENT!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s